Patologia vederii optice. Patologia oculară | Anatomie si fiziologie

Ioana Poiata Patologia nervului optic reprezintă o parte importantă din cadrul afecţiunilor oftalmologice, deoarece nervul optic vehiculează informaţia vizuală structurată în retină până la nivelul unor formaţiuni nervoase intracraniene, care la rândul lor o resistematizează şi o transportă spre cortexul vizual.

patologia vederii optice 2 5 viziune astigmatism

Studiul nervului optic aparţine unei subramuri a oftalmologiei, denumită neurooftalmologie; patologia lui se intersectează şi cu alte specialităţi medicale: neurologia şi neurochirurgia. Din punct de vedere structural, nervul optic este alcătuit din prelungirile celulelor ganglionare denumite fibre optice provenite de la nivelul retinei.

Corpii celulelor ganglionare reprezintă unul din straturile retinei; aceste celule au un rol esenţial în sistematizarea senzaţiei luminoase în coduri de culoare, în determinarea formei obiectelor şi a limitelor acestora, în detecţia mişcării obiectelor în câmpul vizual.

În compoziţia nervului optic există peste un milion de fibre nervoase care converg de pe întreaga suprafaţă a retinei într-un mod ordonat spre o structură denumită papila nervului optic şi care reprezintă de fapt zona de implantare a nervului la nivelul peretelui globului ocular.

Main navigation

Nervul optic este îmbrăcat de trei straturi ale meningelui şi fibrele nervoase care îl constituie capătă o teacă de mielină care are rolul de a le izola de fibrele adiacente. Fibrele nervoase se grupează în fascicule, dar dispoziţia lor pe secţiunea nervului se menţine ordonată pentru a respecta distribuţia spaţială de la nivelul retinei.

Simptomatologie Din punct de vedere a simptomatologiei, toată gama de afecţiuni ale nervului optic se manifestă prin: - scăderea acuităţii vizuale dacă sunt afectate fibrele provenite de la nivelul maculei, unde are loc discriminarea cea mai fină a detaliilor; - afectarea simţului cromatic ştergerea strălucirii sau modificarea nuanţei unei culori în comparaţie patologia vederii optice cea văzută de ochiul sănătos; lungimile de undă cele mai afectate sunt cele ce dau senzaţia cromatică de roşu şi de verde ; - apariţia în câmpul vizual a unor pete negre în care senzaţia vizuală dispare sau este aproape ştearsă denumite scotoame sesiune video pentru vedere poziţia lor este în funcţie de localizarea fibrelor nervoase afectate; - rareori pot apărea senzaţii luminoase descrise ca flash-uri în câmpul vizual; - unele afecţiuni se asociază cu dureri în spatele globului ocular accentuate de mişcarea ochiului sau de cefalee.

Patologia nervului patologia vederii optice : Vom aborda câteva afecţiuni mai frecvente. Edemul papilar de stază Cea mai severă afecţiune este edemul papilar de stază.

patologia vederii optice vedere încețoșată ce vitamine

Se produce un edem al fibrelor nervoase datorită creşterii presiunii intracraniene. Cauzele acestei manifestări sunt cel mai adesea tumori intracraniene, hemoragii importante, blocarea circulaţiei lichidului cefalorahidian.

patologia vederii optice ce piatră trata Nero viziunea

Afectarea nervului optic este progresivă şi se însoţeşte de alte semne clinice care sugerează hipertensiunea intracraniană: cefalee intensă, vărsături în jet. Tratamentul este de resortul neurochirurgului.

patologia vederii optice secretele vederii

Poate fi izolată sau poate însoţi o boală demielinizantă denumită scleroza în plăci datorită aspectului fasciculelor de fibre nervoase care pierd teaca de mielină în anumite zone. Dacă se suspicionează acest diagnostic şi nu există alte semne neurologice este necesară afectuarea unei RMN pentru confirmare.

• Alergarea afectează vederea
  • Corelația viziunii ce este
  • Patologie fiziologia vederii Patologia oculară | Anatomie si fiziologie
  • BLOG Afectiuni Oculare Viciile de refractie sunt afectiuni oculare care presupun refractia anormala a luminii la trecerea acesteia prin mediile transparente ale ochiului.
  • Orjeletul Ulciorul Alacrimia sau Sindromul ochiului uscat — După ce stau în faţa calculatorului mai mult timp, am o senzaţie de iritare şi de nisip în ochi.
  • Care vindeca vederea slabă
  • Deficiențe de vedere puncte oarbe

Caracteristice pentru scleroza în plăci sunt fluctuaţiile de vedere după o baie fierbinte sau exerciţiu fizic. Alte cauze ale nevritelor optice pot fi: nevrite de cauză virală, bacteriană sau parazitară, afecţiuni de vecinătate-sinuzită netratată, focar dentar.

Încărcat de

Tratamentul constă în administrarea în anumite situaţii clinice a unor doze foarte mari de corticosteroizi. Neuropatia optică de cauză vasculară Neuropatia optică ischemică reprezintă un infarct localizat la nivelul vaselor mici care irigă nervul. Se caracterizează prin scăderea bruscă a vederii şi apariţia unui scotom sau a amputării vederii în jumătatea inferioară sau superioară a câmpului vizual.

Nu se însoţeşte de dureri oculare şi nu progresează, dar poate apărea şi la ochiul contralateral în anumite situaţii dacă nu se pune un diagnostic de urgenţă şi nu se iau măsuri terapeutice corespunzătoare.

Hipermetropia

Este importantă prezentarea la medic imediat ce se repetă asemenea fenomene deoarece ele semnifică o ocluzie vasculară tranzitorie care o precede pe cea definitivă. Prognosticul acestei afecţiuni este dat de nivelul de afectare iniţial, deoarece boala nu progresează dar nici nu s-a descoperit un tratament eficace.

patologia vederii optice nutriție pentru vitamine pentru vedere

Tumorile nervului optic Fig. Acestea sunt tumori benigne şi se caracterizează printr-o evoluţie lentă, nedureroasă cu atrofia nervului optic şi cu împingerea progresivă a ochiului exoftalmie.

Tratamentul acestor afecţiuni este de resortul neurochirurgului care alege momentul operaţiei, tratamentul prin iradiere sau chimioterapia având în vedere că aceste afecţiuni cu evoluţie lentă pot fi doar supravegheate fără a se interveni. Neuropatia optică toxică O patologie patologia vederii optice ce în ce mai des întâlnită este cea toxică.

Alcoolismul şi tabagismul, cu atât mai grav când sunt asociate, pot determina afectarea nervului optic bilateral, reversibil în prima etapă, urmând ca în situaţia în care consumul continuă să devină o afectare ireversibilă.

Nervul optic (II) – Anatomie si fiziologie – cubicsuite.ro

Afecţiunea evoluează silenţios, nedureros şi conduce la apariţia unor scotoame în câmpul vizual care se unesc şi îngustează câmpul de vedere până la menţinerea unei insule de vedere centrale. Atunci când insula de vedere patologia vederii optice dispare, se produce scăderea marcată, ireversibilă a vederii. Tratamentul medicamentos constă în administrarea unor picături antiglaucomatoase; există şi posibilitatea tratamentului laser; dacă presiunea nu poate fi controlată medicamentos sau afecţiunea progresează, se optează pentru operaţie.

patologia vederii optice viziunea s-a agățat de un ochi