Canalul lacrimal este totul despre vedere

canalul lacrimal este totul despre vedere

Primul control oftalmologic pe care il realizeaza parintii cu bebelusul este cauzat de aceasta problema in majoritatea cazurilor. Daca in mod normal lacrimile se scurg din ochi printr-un sistem canal lacrimal superior, canal lacrimal inferior, sac lacrimal, duct nasolacrimal pana in nas, la acesti nou nascuti exista de regula o membrana care se interpune in pasajul lacrimilor, la nivelul ductului nasolacrimal.

Diagnostic, obstructie de canal lacrimonazal Astfel, parintii se prezinta la oftalmolog pentru ca observa o lacrimare mai accentuata a unuia sau ambilor ochi in termeni medicali aceasta lacrimare se numeste epifora sau secretii mucopurulente pe marginea pleoapelor si la nivelul genelor.

canalul lacrimal este totul despre vedere

Fiind un pasaj blocat, toate lacrimile care se aduna in acest canal se suprainfecteaza cu germeni locali si apare o canalul lacrimal este totul despre vedere. Presiunea digitala la nivelul sacului lacrimal pozitionat in unghiul intern al ochiului poate produce un reflux de secretii mucopurulente prin canalul lacrimal.

Acest reflux este o confirmare a diagnosticului. In urma unui istoric medical complet si a unei examinari atente, medicul oftalmolog poate face un diagnostic diferential cu alte afectiuni ce se pot manifesta asemanator: atrezia de punct lacrimal lipsa punctului prin care se scurg lacrimileconjunctivite, blefarite caracterizate prin prezenta de cruste pe marginea pleoapelor.

Vedere încețoșată Fotofobie sensibilitate crescută la lumină Secrețiile galbene, vâscoase, pot persista pe parcursul mai multor zile sau săptămâni, după care pot dispărea brusc, pentru ca, după alte câteva zile, să reapară. Există și anumiți factori care pot agrava simptomele, precum vântul, răcelile, sinuzita, soarele, lumina puternică sau frigul. Diagnosticare Medicul oftalmolog vă va face un examen ocular completcare va include mai multe teste.

Glaucomul congenital se poate manifesta doar prin simpla lacrimare a unuia sau ambilor ochi si intra in discutia diagnosticului diferential; glaucomul este o afectiune serioasa ce poate duce la orbire! Glaucomul congenital necesita tratament chirurgical de urgenta! Astfel, un control oftalmologic precoce poate pune un diagnostic si poate orienta parintii catre etapele de tratament ce trebuie urmate in functie de patologie!

canalul lacrimal este totul despre vedere

Tratament, obstructie de canal lacrimonazal Initial se incearca un tratament conservator ce consta intr-un masaj in zona sacului lacrimal si administrarea de picaturi cu antibiotic. Masajul are rolul de a elibera sacul lacrimal de secretiile mucopurulente ce se aduna la acest nivel si prin presiunea creata, permitem o eliberare a ductului nazolacrimal.

Dacriocistita cronică - Dr.

Medicul oftalmolog ar trebui sa instruiasca atent parintii de modul in care trebuie efectuat masajul. Daca dupa varsta de 6 luni simptomatologia persita, se intervine chirugical printr-o dezobstructie chirurgicala a canalului nazolacrimal.

Interventia este de scurta durata si se face sub anestezie generala. Practic, medicul introduce o sonda speciala pentru cai lacrimale care sa rupa membrana ce impiedica traseul normal al lacrimilor, dupa care se fac spalaturi cu o solutie de antibiotic, antiinflamator si ser fiziologic.

canalul lacrimal este totul despre vedere

Deşi vârsta la care se recomandă primul sondaj rămâne un subiect controversat, rata de succes a intervenţiei este mai mare dacă sondajul se efectuează inaintea vârstei de 1 an. În cazul în care primul sondaj nu rezolvă problema, intervenţia poate fi repetată.

canalul lacrimal este totul despre vedere

Daca se asteapta prea mult sau daca, in ciuda sondarii efectuate simptomatologia persista, se poate reinterveni prin introducerea la nivelul caii lacrimale a unui tub de silicon. Acesta va mentine deschis canalul nazolacrimal si se va lasa timp de luni pentru a asigura succesul interventiei.

Alte metode mai rar utilizate sunt dacriocistoplastia cu balon se foloseste o sonda cu balonas la capat pentru a mentine deschis un canal lacrimal blocatiar in cazul in care toate interventiile anterioare esueaza exista posibilitatea dacriocistorinostomiei prin care se realizeaza un canal nou.

canalul lacrimal este totul despre vedere

De retinut: simpla lacrimare a ochilor bebelusilor nou nascuti poate fi un semnal de alarma, iar bebelusul trebuie examinat de un medic oftalmolog; instituirea unui tratament precoce duce in proportie mare la un rezultat favorabil fara necesitatea unei interventii chirurguicale; picaturile de antibiotic puse in ochi trateaza infectia secundara aparuta, nu rezolva insa obstructia de canal nazolacrimal; ceaiurile administrate in ochi mai ales musetelul sau laptele de mama intretin infectia si produc alergii locale care exacerbeaza semnele si simptomele.