Manual de oftalmologie

Ședințe de tratament vizual Kashpirovsky miopia si cezariana

Medtorrents este comunitate libera, de acea Download-ul este gratuit. Puteti expedia materialele Dvs pe mail: admin medtorrents. Studiul afecţiunilor aparatului vizual este foarte important, deoarece ochiul, manual de oftalmologie funcţia sa vizuală, furnizează cea mai mare parte a informaţiilor pe care organismul le recepţionează prin analizatorii săi.

hipermetropie, dobândită congenital vedere la paintball

Afecţiunile oculare i-au preocupat pe oameni încă din antichitate. Cel mai vechi document asupra bolilor forum pentru miopie înaltă ochi asirian datează de pe vremea lui Hamurabi aproximativ ani.

corectarea vederii fără ochelari și operații hidroterapie pentru vedere

La greci, Hipocrate î. Secolul al Manual de oftalmologie a constituit o epocă de însemnat progres pentru oftalmologie.

expune miopia hipermetropie și vârstă

Un pas important s-a făcut prin descoperirea oftalmoscopului de către Helmholtz fapt care a permis studierea şi cunoaşterea afecţiunilor fundului de ochi; punerea la punct a metodelor de tonometrizare prin indentaţie de Schiötz şi apoi prin aplanaţie de către Goldmann a reprezentat de asemenea o revoluţionare a metodologiei examinării clinice a pacienţilor cu boli oftalmologice. Cunoaşterea afecţiunilor oculare este cu atât mai importantă cu cât între patologia oculară şi patologia generală există numeroase corelaţii, multe dintre modificările ce apar la nivelul ochiului sau anexelor sale putând fi consecinţa unor procese patologice generale sau localizate; aparatul vizual, la rândul său, poate fi influenţat de numeroşi factori insuficienţe endocrine, tulburări circulatorii etc.

Apollonia, Iaşi,

Cunoaşterea unor aspecte ale patologiei oculare este indispensabilă şi pentru alte discipline medicale sau chirurgicale, unele afecţiuni putând să se manifeste prin simptome oculare, care adesea sunt primele care apar, ajutând astfel la un diagnostic precoce; alteori, modificările funcţionale sau organice oculare permit aprecierea evoluţiei şi prognosticului unor boli.

În toate aceste cazuri este necesar un examen oftalmologic complet şi o corectă interpretare a rezultatelor, în context clinic general.

vechi shuya pentru vedere cancer de ochi

Din aceste considerente, lucrarea îşi propune abordarea unor afecţiuni oftalmologice şi din prisma unor discipline, cu care această specialitate are interconexiuni directe; lucrarea se adresează deopotrivă medicilor absolvenţi ai facultăţilor de medicină generală, care se confruntă în practică cu diferite probleme oftalmologice, cât şi medicilor rezidenţi în specialitatea de oftalmologie, sau studenţilor interesaţi de problemele oftalmologice. Din acest motiv, s-a dorit ca iconografia prezentată să fie cât mai edificatoare şi didactică, apelându-se pentru aceasta atât la observaţii personale cât şi la reproducerea unor imagini aparţinând autorilor citaţi în bibliografie.

vitamine pentru bărbați pentru vedere 100 de valori vizuale